de -40 kg nadert en discussies met Bypass haters nemen toe

Na een operatie aan de schouder op 30 jan is dit de eerste keer dat ik kan typen op een laptop. De revalidatie is gestart en hoewel nog heel pijnlijk is er vooruitgang.
Ook de revalidatie van mijn prothese knie is nog bezig. In december en januari ben ik amper vermagerd. Het niet mobiel kunnen zijn legde me wat lam. 3 kg eraf op 2 maanden. Ik ga niet klagen... ;) eraf is eraf ! Nu sinds een tweetal weken gaat het weer beter...De -40 kg nadert en dat geeft vreugde ! Ik ben nog iedere dag blij met mijn keuze. Ik had voordien zoveel klachten dat ik nu herleef...veel minder pijn in gewrichten, minder ballast op mn knieën, minder zweten, actiever, minder zweten onder mijn boobies en buik. Een dikkere buik hangt en geeft je zweetplekskes, reflux, verzakking, niezen en hoesten en sluitspier die last heeft, vermoeid, meer ziek, lastige darmen, overal pijn, aan de zijkant staan kijken meermaals terwijl de anderen verder leven.  Heeft niks met niet goed in je vel zitten te maken. Ik zat heel goed in mijn vel met maat 54, maar maat 46 nu heeft alle bovenstaande klachten bijna zo goed als helemaal weggenomen.
Ik heb wel geboet met kapotte knieën en een prothese moeten laten steken door teveel slijtage.

Misschien zit ik in een staat van euforie omdat alles nu makkelijker lijkt. Zelfs ...zelfs met de helse pijn vh revalideren van mijn knie en de last in mijn schouder.Het geeft vleugels jaren gebukt te zijn geweest onder teveel gewicht en de tristesse geen kilo te vermageren zonder uit te hongeren en dan nog...natuurlijk ben ik euforisch. Een vriendin van mijn beste vriendin heeft me jaren proberen van een bypass af te houden. Ze heeft 15 jaar geleden een scopinaro laten uitvoeren...en mankeert nu zoveel dat ze probeert met enquetes en facebook anti groepjes mensen te waarschuwen. Scopinaro's waren misdadig...ze namen 5 à 6 meter darm weg en veel mensen leven nu met veel last en kwalen. Mijn vroegere baas heeft het ook laten doen en mankeert niks en is al jaren happy zonder klachten.

Ik heb geluisterd en afgewogen. En hoewel ze me telkens heel veel schrik aanjoeg besefte ik dat ik weinig keuze had...gebukt gaan onder pijn en rolstoel gebonden binnen een aantal jaren...of me laten helpen en zaken uitsluiten.
Ik vind het heel erg voor haar en alle anderen die zoveel pech hebben nadien.
Al noemen zij hetgeen pech maar enkel en alleen de criminele gevolgen van zo n bypass.
Ik had in 2013 een TIA en dat is een waarschuwing voor een beroerte...en ik had in 2015 schildklierkanker waardoor mijn schildklier is weggenomen.

Ik heb alles geprobeerd maar niks hielp. Max 5 kg vermageren en dat stopte het telkens...zelfs met het proteinedieet voor mijn bypass kwam ik aan...
Ik was ZOOOO BANG dat de bypass geen resultaat zou opleveren.

Maar het veranderde mijn leven. Ik volg nog steeds de groep op facebook die complicaties hebben na een bypass en ik volg een groep met mensen de nog steeds blij zijn.

Zoals met alles moet je ook wat geluk hebben...maar de negatieve groep zegt dat het niks met geluk heeft te maken en alles heeft te maken met geldwolf dokters die moordende operaties uitvoeren en dat zou verboden moeten worden. Ik ken een tiental mensen die een bypass of scopinaro lieten uitvoeren en eentje had last en klachten maar geen spijt en eentje probeert iedereen te overtuigen slimmer te zijn dan ik en geen bypass te laten uitvoeren. Een paar weken terug stierf haar schoonzusje na complicaties na een bypass. Ze woog amper 80 kg en de chirurg heeft haar toch geopereerd. 80 kg vind ik een gezond gewicht...maar zij liet zich opereren door een cowboy denk ik dan en allerlei mankementen en klachten kwamen.
Het is voor mij niet duidelijk of deze klachten nefast waren voor haar ook zonder een bypass of de bypass echt moordend is geweest. Maar wie voert een bypass uit bij iemand die maar 80 kg weegt...
Ik weet alleen uit mijn ervaring en wat anderen meemaakten dat ik een wijze chirurg heb gehad die geen cowboy stunts uithaalt en de reden voor een bypass uitspit.

Volgens de mensen die bypass spijt hebben zijn al hun klachten te wijten aan de bypass en de arts.Natuurlijk begrijp ik als je meer klachten nadien hebt dan ervoor dat je spijt hebt.
Volgens hen starten de klachten pas na 7 à 8 jaar...

Maar ik ken ook mensen die al zo lang een bypass hebben en geen klachten hebben of minimaal.
Ik ben geen bitch of dove koe die al die negatieve zaken niet wil zien en niet wil horen. Ik neem die dingen mee en wil ze verklaard zien. Ik wil ook geen lekkende organen of aan mekaar klevende darmen...

Maar ik kan alleen maar nuchter bekijken naar wat mijn lichaam doet en dat is herstellen van teveel overgewicht. Dat is actiever kunnen zijn...dat is minder pijn, minder vemoeidheid, minder zweet, geen reflux meer, minder kans op een beroerte of hartinfarct en hopelijk minder kans nu op bepaalde kankers... geen zweet op bepaalde plaatsen, betere sex, meer mogelijkheden, leukere kleding ( ja ik geef toe dat ik ijdeler ben geworden hahahaha ) en terug een leven binnen de lijnen ipv aan de zijkant.

Ik zit nog niet op mijn minimaal gewicht. Ik zie niet graag mager. Ik heb nog geen loddervel, maar wel soepelder vel...ik hoop nog een 10 à 15 kg te vermageren en dan te stoppen. Maar mijn lichaam bepaalt dat...niet ik zelf. Ik kan alleen maar gezond eten en iedere 2 uurtjes wat in mijn mond steken
Ik mis geen snoep of suikers en ik mis niet echt bepaald vettig eten... ik wilde sushi terug kunnen eten, preparé en pikante soep van mijn favoriete chinees restaurant. En dat kan ik terug en geniet er dubbel van !! Velen komen terug bij...10% zou normaal zijn. Ik hoop heeeeeel erg dat ik het eraf houd. En ik ben er ook van overtuigd dat je moet sporten of toch bewegen...dat je lichaam zuurstof krijgt...zuurstof is leven.

Reacties

Populaire posts