Margriet Hermans en haar scopinaro. Misdadige operaties

Daarstraks keek ik naar een opgenomen aflevering van DIE HUIS met Margriet Hermans. In 2000 liet ze een scopinaro uitvoeren. Maagverkleing avant la lettre. Ze vermagerde 70 kg.
Misdadig omdat ze vanalles verlegden en gem. 5 meter darm weghaalden. Misdadig zegt mijn chirurg. Margriet had geen keuze zei ze of ze zou nu op haar 64 al een tijd rolstoelgebonden zijn geweest.. Maar ze voelt zich niet altijd goed.
18 jaar later later zijn we geevolueerd naar een gastric bypass. Een groot stuk van je maag wordt dichtgeniet. Er blijft een kiwimaag over ( qua grootte ) en de aansluiting naar de darm wordt verlegd naar ongeveer een meter en half verder in endeldarm. Je vertering gebeurt minder in je kleine maagje maar op weg door die darm. Mensen die een scopinaro lieten doen, vermagerden maar velen kregen enorm veel last van vanalles nadien...vooral veel energieverlies, darmproblemenen de lijst is soms eindeloos wat hun klachten betreft. Er is een duidelijke evolutie in deze sector. Gelukkig maar. Ze leren nog constant bij. En een goede opvolging is een must. Door dietiste en ook door endocrinologe. Die opvolgt wat de gevolgen zijn voor je lichaam aan tekorten al dan niet. Geopereerd zijn is niet: Danku voor het geld en salut ! Neen heeeeeel belangrijk een goed eerlijk team te vinden. En mensen die willen dat je gezond en happy door het leven gaat nadien. Ik heb door overgewicht en stress in mijn privéleven doorheen veeeeeel jaren zoveel klachten opgebouwd van spastische darmen, gewrichtspijnen, cvs, veel ziek, veel ontstekingen, vermoeidheid, pijn, kapotte knieen, versleten onderrug etc...dat ik nu enorm ah afbouwen ben van die klachten. Therapie om t leven te relativeren en goed in mijn vel te zitten en deze bypass om een actief gezonder gelukkiger leven te kunnen hebben. En mijn darmen zijn al beter, niet meer vermoeid, minder ziek, minder ontstekingen, minder gewrichtspijnen, en nu al 1 nieuwe knie. Bij mij wordt het leven makkelijker en dat is iets dat ik enorm koester !!!!

Reacties

Populaire posts