Weerspiegeling in een glazen deur en bioskoopstoelen

Er is 29 kg af. Dat is een hoop vlees dat weg is. De plaats tussen mn autostuur en buik is groot. Ik word er iedere keer nog vrolijker van ;) Na maanden nog is naar de bioskoop te zijn geweest is er nu plaats over in die zetels. Mijn billen raken geen zijkanten meer ! Jee ;) Als ik meerijd in iemand s auto steek ik niet een stuk vooruit alsof mijn zetel te ver naar voor staat...en toch ben ik nog niet tevreden. Ik ben al zo gelukkig met bijna 30 kg eraf maar gisteren zag ik mezelf stappen in een glazen deur waar ik door moest. En plots dacht ik " tis al top ...maar er moet toch nog wat af hoor !" Als je me voor de operatie had gevraagd of ik al blij zou zijn met 29 kg eraf en dat mijn lichaam daar zou stoppen had ik al applaus gegeven hahahaha...nu denk ik..." er moeten toch nog een 20 tal kilo s eraf als het kan..." mijn knie is op. Ik ga overmorgen kijken vr een wandelstok. Ik ga er meer en meer door en de pijn is heftiger als ik stap nadat ik er weer doorgeknakt ben. Ik tel af naar 4 dec. Ondertussen koop ik niet meer bij de louter plussize maten. En er is gewoon nog meer keuze dan voordien...alleen geen budget op dit moment. Boehoe... Op ziekenkas zijn is financieel zwaar. Ik zal blij zijn dat ik fysiek terug zal kunnen gaan werken. Voor een aantal collega s, voor de klanten omdat ik gewoon graag voor Ikea werk, geniet van mensen gelukkig van mij te zien wegstappen en voor de centjes... afgelopen weekend had ik een date. Het klikte, er was potentieel...goeie babbel, veel gelachen, hij vond me leuk.. ik hem ook... geen waw...maar de man draaide en keerde de conversatie zo dat ik geen idee meer van had van hoe het zou verder gaan...op een bepaald moment vertelde ik over mn knie. De prothese die eraan komt. Hij zei vrij kil " daar maak ik me zorgen over. Ga je nog alles kunnen doen in de toekomst of gaan de leuke dingen beperkt dan zijn ? Ga je nog wel voldoen in de toekomst ?" Het is al geleden van mijn scheiding dat iets zo pijn deed. Effe ademnood. Ik heb het niet laten blijken maar wel gezegd dat ik dat grof vond. Afgerekend worden voor je uiterlijk of het nu gewicht of een protheseknie is blijft eentje die op mijn ongeloof kan rekenen. Gelukkig zit ik erg goed in mijn vel en kan ik goed relativeren. Ik ben al een paar keren geadoreerd geweest om er voorbij te kunnen stappen zonder hartzeer. Oef ! Waar zijn die goei geweldige mannen toch ?


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts