Quotes en het besef dat ervaringen maken wie je bent geworden

Ik droomde als kind van verre reizen en avonturen. De wereld zien was belangrijk. Een hechte goeie blijvende vriendengroep hebben stond ook op mn lijstje. Een kever auto, een boek schrijven en journaliste worden ook ;). De kever heb ik efkes gehad en journaliste worden is niet gelukt en ah boek ben ik bezig.
Ik had niet verwacht dat ik veel zou mogen ontdekken wat een verrijking is geweest maar ook veel verdriet en verlies moest ondergaan. Het jaar dat we 7 sterfgevallen in familie en vriendenkring hadden was onwezenlijk. Maar uit alles leer je. Je leert verlies kaderen en verteren. Je leert dat medelijden met jezelf hebben niks oplevert en dat het leven vanalles op je bord gooit om er iets uit te leren. Bitterheid en verdriet geeft je nooit de route naar gelukkig zijn. Ja...ook met scha en schande moeten leren. Maar wat je meemaakt maakt je tot de mens die je bent geworden. Ik kijk achterom en er is veel geluk maar ook veel verdriet geweest. Ik mis veel mensen.. mijn tante...mijn bomma... Nicole Schrickx en ons Mie...Solange...ons Kim...maar het is het heden dat telt en de toekomst. Terugkijken dient om te begrijpen waarom je bent wie je bent. Of om goede dingen te koesteren. En te leren uit slechte en verdrietige ervaringen. Ik ben waar ik ben omdat ik geleerd heb uit het verleden. Leren loslaten en vooruit stappen. En ik kijk uit naar mn 50ste verjaardag volgend jaar magerder fitter en opgelapt ;)
Aan deze quotes heb ik veel gehad...daarom zet ik ze erbij





Reacties

Populaire posts