Foefelen wordt beboet...

Ik eet nog altijd weinig en vergis me nog steeds in porties. In koken en soms ook in eten als ik dan toch is in iets zin heb.

En als je toch probeert meer te eten dan in je maagje kan word je meteen beboet. Je hangt boven de pot.
Overgeven is no fun na een bypass. Je eten komt er wel zuurloos en perfect lekker geurend terug uit. MAAR... Het is een tocht om dat teveel aan eten naar boven te brengen zonder zuur.

Drinken lukt me zeer goed. Erg blij voor want ik drink liever dan ik eet. Geen alcohol maar ik drink een hele dag door.

Toch besef ik dat zondigen heel makkelijk gaat en dat je je daar heel bewust moet van zijn.
Ach wat doet dat kleine cola'tje...of geef me toch maar een Gin Tonic...een Orval, Blonde Grimbergen. Beetje mayo kan geen kwaad als ik zo weinig eet niet ?

Heel af en toe kan dat waarschijnlijk geen kwaad, maar ik besef heel goed dat na een tijd als je lichaam is gewend geraakt aan die kleine maag en je terug honger en zin hebt ... dat het terug de foute kant kan opgaan.
Ik was geen grote eter, geen snoeper, geen vettige eter...maar het is niet dat ik perfect at. En ALTIJD gezond.
Maar als je lichaam slecht vermagert en het hulpmiddel dat een bypass eigenlijk is... is uitgewerkt, kan je zonder problemen dat kleine eitje of kiwi ve maag terug groter eten. Niet drinken want dat loopt er gewoon door.
Maar meer en meer beginnen eten en je komt terug bij. En dat eitje wordt terug een sinaasappel en dan een meloen...
Je vitamienen blijven innemen en gezonde keuzes zoveel mogelijk blijven maken...je kan en mag is zondigen.
Het moet leefbaar blijven,maar je moet je echt verdiepen in gezond eten. Deed ik al maar nog veel teveel koolhydraten.
Ik snak daar nu zelfs niet meer naar. Ik dacht voordien dat leven zonder vers brood met lekkere korst of pasta heeeeeeel moeilijk zou zijn.
Maar is niet moeilijk.

Ik ben nu al een week op hetzelfde gewicht gebleven en dat stoort me...was het toch de wijn...of de gintonic ?

Vrijdag word ik terug gewogen. Kijken wat eraf is van gewicht, niet teveel aan spiermassa hopelijk dat is verdwenen...en kijken wat vochtaandeel is.

Benieuwd.
Er is een kleedje dat ik nieuw in de kast heb hangen dat ik te klein kocht 3 jaar geleden en dat ik hoop aan te doen zaterdag... voor een uitgesteld etentje voor mijn ouders hun verjaardagen.
Fingers crossed ;)








Reacties

Populaire posts