1 hapje teveel

1 hapje teveel eten en je krijgt straf ;) zo voelt het soms. Je bent aan het eten. T smaakt. Het gaat nog. En plots dat 1 hapje teveel en de poorten gaan dicht. Je krijgt pijn. Heel zwaar gevoel alsof je heeeeel veel hebt gegeten. Ik zat vorige week met handen naar omhoog en rek en strekoefeningen te doen terwijl een vriendin zei " t gaat precies niet goed..." hahahaha neen. Ik had nog hoop maar helaas. Dat moet er dan af. Meteen. Je kan op restaurant niet een half uur gn liggen en hopen. Nog steeds geen hongergevoel. Ik moet iedere 2 uur ietske eten. Dus ik time nu. Zet het alarm en probeer veel kleine hapjes te eten. Sporten met die knie lukt niet. Ik wandel korte stukken dagelijks met mn hond. Doe wat simpele oefeningen met gewichtjes. Maar tis duidelijk dat je best meer doet om geen spiermassa te verliezen. Beter te winnen aan spieren ! Dus vanaf volgende week wekelijks zwemmen. Een gouden tip gekregen om ook een app te downloaden " fit in 30 dagen" ik ga niet alles kunnen doen maar armen.buik etc...wil ik wel dagelijks als routine. Pees bovenarm ontstoken nu ook. Ik hang maar half in mekaar. Maar ik heb moed en zin. Heb maanden tijd om aan mijn gezondheid te werken. Use this time well zou ik mezelf aanraden. Volgende week is gaan kijken voor een stok. Om te steunen als het lastiger wordt.
Ik heb afgelopen weken niet gezondigd met eten maar wel met vrienden af en toe een glas gn drinken. Een gin tonic of een wijntje. Heel af en toe kan het geen kwaad maar regelmatig is duidelijk a no no. Mijn gewicht stabiliseert vlug en ik verbrand sowiezo al minder makkelijk dus uitkijken. Ik heb nog wel wat kilo s te gaan. Ik koester dat ik 50 mag worden volgend jaar terwijl een paar lieve mensen uit mn omgeving dat geluk al niet meer hebben gehad. Dus ik koester dat ik 50 word. Gezonder. Magerder en gelukkig. Koesteren wat je hebt en niet zagen over wat je niet hebt. Heel belangrijk. Negatieve klagende mensen weren.  Alleen een goe lief zou mogen ;). Maar er zijn helaas niet zoveel geweldige eerlijke fijne wijze grappige open mannen. Allez op mijn pad toch niet ;) maar who knows. Naar t schijnt miracles do happen when you least expect them. Nu eerst gezondheid verbeteren.
 eerst foto in jaren waar ik helemaal opsta ;)

Reacties

Populaire posts