Vitamienen

Omdat je minder goed zaken opneemt is het belangrijk vitamienen extra in te nemen. En belangrijk dat je genoeg proteinen/eiwitten eet. Je wil dat je lijf je vet aanvalt en niet je spieren. Dus koolhydraten mogen wat meer aan de kant. Altijd gedacht dat ik niet zonder brood of pasta kon. Maar brood veteer ik nog niet zo goed. En pasta...tja...lekker maar niet meer zo lekker van" dat vraagt een groot bord" lekker. Vreemd ;) gelukkig misschien. Koffie smaakt niet meer zo zalig na een maaltijd. Rijst smaakt dan weer wel veel beter. En als ik dan toch zin in iets heb dat anders is dan vroeger ...dan is het vis. Tongetjes in t speciaal...gebakken. opgerold met saus...plots is vis " a thing" ;). Ik had geen tekorten gelukkig na mn bloedonderzoek. Probeer alle dagen wat aan zacht rijp fruit.melk of kwark/yoghurt te eten. Charcutterie lukt en eet ik zonder boterham of met een beschuitje. Nu ja...ik ben verslaafd aan filet de sax. Mijn gamma aan keuze is beperkt. Ik lust alles maar dat het liefste. Dus daarvan steek ik af en toe een sneetje in mijn mond. Ik zet mn alarm nu ook dat ik bewust iedere 2 uur iets eet hoe klein ook. De motor moet blijven draaien. Gaan eten doe ik. Maar ik neem 1x of 2x soep. Of soep en een voorgerecht. En dat is heel ok. Ik ga op restaurant maar het is anders dan voordien. Ik ga voor het sociale aspect alleen. Het eten is bijzaak en amuseer me evengoed. En dat eitje of kiwi tje van een maag. Als het vol zit zit het vol. En wat er niet in kan komt er terug uit. En overgeven is pretty damn hard. Want het komt niet of amper in je maagje. Geen zure sappen. Dus het wil eruit maar zonder vocht. Blijft dan steken in je slokdarm en vooraleer het je toiletpot ziet duurt het even. En een vreemde normale smaak. Alsof het net geserveerd is. Lekker eten komt gewoon terug. Ik wil niet lyrisch doen over kots ;) maar het is best vreemd. Goed smakend eten terug in je mond te krijgen. Bon...ik zwijg erover. Het is pakken aangenamer jezelf niet te forceren. Met mate en niet forceren of je hebt pijn. Moeten gaan liggen etc...wel nog geen dumping gehad waar ik blij voor ben. Wel regelmatig na het eten eventjes moeten gaan liggen alsof je net een baksteen hebt ingeslikt. Het is een leerschool maar t leven is beter omdat je veel minder mee moet sleuren. Had ik het maar vroeger laten doen...
 dagelijkse calciumzakjes

 de keuze aan multivitamienen maar er zijn ook andere merken

 ernstige ik net voor bespreking eerste bloedonderzoek na operatie

 happy me...can one tell ;)

Reacties

Populaire posts