Maagpijn en haarverlies

Sinds iets meer dan een week last met eten. Terwijl ik eigenlijk al vlug vaste dingen kon eten kan het plots niet meer. Ik probeerde wel maar de meeste voedingswaren vallen als een bom op mn maag. Pijn...blokkeren....zwaar gevoel...moeten gaan liggen half uur tot 45 min. Vloeibaar eten gaat prima...soep boullion, beschuiten ook, yoghurt, zachte vis, etc...maar brood pasta, vlees groenten...no go...meloen gaat, nectarine is een marteling.

Mijn GB squad geraadpleegd en die raden ook aan terug naar vloeibaar eten over te schakelen. Heb dr De Coninck kunnen bereiken en hij zei hetzelfde. even overschakelen naar zacht eten en vloeibaar. En twee keer per dag Pantoprazol innemen tot die maag terug hersteld is. En hem laten weten hoe het gaat. Reden...geen paniek en geen ongerustheid voelen. Is normaal. Kan nog gebeuren.

De vitamienen die te groot en te kalkachtig zijn...doen me kokhalzen. Dus ik neem ze nu niet. Apotheker heeft een studie gemaakt gisteren en geen enkele normale multivitamienen halen de dosissen van die speciale vitamienen....
Elke, de dietiste, stuurde me een aantal tips en capsullen zullen het worden. Drinken lukt en een capsule inslikken zal wel lukken.

Ik blijf goedgezind omdat het gewicht iets trager wel...er blijf afgaan. Mensen beginnen opmerkingen te maken. En alles voelt lichter aan...2 maten kleiner en bijna 15 kg minder tegenover 7 juni. Het is wonderbaarlijk.
Maar een luiheidsoplossing is het niet. Je moet er wel iets voor over hebben...

Een ander nadeeltje waar ik had over gelezen is mogelijk haarverlies. Het is er maar ik heb nog heeeel veel haar gelukkig ;) houdt wel weer op, maar ik heb na mijn haar wassen toch wel veel vast in mijn handen.

Heerlijk als de kleren die altijd spanden nu losjes hangen. Zalig ;)


Reacties

Populaire posts