Good days ...bad days

Ondertussen is er 14 kg af...op 5 weken. Zalig. Verbaasd soms dat ik overal goed aan kan aan mn lichaam ;). Makkelijker. Voel me goed. Vrienden zeggen dat ik straal. Ik zie dat zelf ook wel. Het voelt gewoon beter. Maar er zijn ook downfalls. Zoals...beetje haaruitval. Had ik al over gelezen. Het is niet zo erg als na de jodiumbehandeling na wegnemen van mijn schildklier. Maar het is er wel. Gaat gelukkig weer stoppen. Heeft zn tijd wat nodig omdat mn lichaam aan alles wat moet wennen. En ik beweeg meer en vlotter waardoor mijn kapotte knie terug meer pijn doet. Dat geeft me wat kopzorgen, want wilde die knieprothese nog vermijden. En sinds een week heb ik last met vast voedsel eten. Drinken, soep, yoghurt, fruit.. gaat allemaal prima maar al de rest is pijnlijk. Twee weken terug ging een boke eten, patatjes of ander vast voedsel prima. Sinds een dikke week is eten pijnlijk. Direct last. Zwaar gevoel. Pijn. Moeten gaan liggen. Tot zelfs geen zin meer hebben in eten en alleen maar willen drinken. Zin hebben in eten. Soms ook beetje honger voelen maar zodra 1 hap en last gedaan met zin. Eten is deze laatste week een opgave geweest. Mijn GB squad een mailtje gestuurd want arts en dietiste nog op vakantie. Zij zeiden van terug naar vloeibaar eten effe te gaan. Gebeurt nog dat eten moeilijker gaat. Ook bij hen en zelfs na aantal jaren. Terug meer soep boullion en zacht eten eten. Ben ik sinds gisteren terug aan het doen en beter. Met smaak kom soep opgegeten. En...zonder last. De balans na wat ups en downs...nog steeds over the moon. Mijn lichaam voelt beter aan. Nog zwakjes, maar dat is aan het beteren. Het is wonderbaarlijk...na jaaaaaren vechten om er 500 gram af te krijgen smelt nu stilletjes aan dat koppige lichaam en dat voelt TOP ! ;)


Reacties

Populaire posts