Favoriete Oliva slaatje...

Ik heb al een paar jaren een favoriet slaatje...buiten sushi een extra luxe die ik me graag permiteer om de paar weken.
Oliva in Boom heeft veel lekkere slaatjes maar mijn topnotch keuze is het Italiaanse slaatje, met rucola, pesto, Italiaanse ham, gedroogd tomaatjes, olijfjes, mozarella en een beetje pasta.

Ga ik het nadien nog kunnen eten en verteren is de vraag ? EN die porties...de meeste normale porties gaan veel te groot zijn. Gaan eten gaat ook een uitdaging worden want ik ga minder dan een kinderportie maar kunnen eten.
De eigenares van Oliva kom ik regelmatig tegen in het bejaardentehuis cafetaria. Haar vader zit daar en mijn ouders ook.
Het is een hele fijne lieve vrouw. Als er niet teveel volk staat in haar zaak kletsen we meestal nog wat.
Ik vertelde haar over mijn aankomende gastric bypass. En dat ik haar slaatjes en broodjes lang niet meer zal kunnen eten...
"Ajajajaj...tenzij je voor mij een mini versie maakt...?" vroeg ik lachend...ze keek me aan en zei " maar ik heb kleine potjes...ik regel dat voor jou !" ;) zalig toch !!

Reacties

Populaire posts