Anderen een kijk geven in het leven na een gastric bypass ! blog nieuws

Ik heb lang getwijfeld en lang nagedacht of ik een bypass zou laten uitvoeren. Bang voor klachten, complicaties, extra ziektebeelden etc...
In mijn nabije omgeving zijn een 8 tal vrouwen die het hebben laten uitvoeren. Eentje een 17 jaar terug, eentje 15 jaar terug, de anderen 7 jaar geleden, 5 jaar geleden, 2 en 1 jaar.

Maar eentje heeft een heel slechte ervaring gehad. De rest heeft met of zonder complicaties geen enkel moment van spijt.
Jessie, na 3 darmhernia operaties en een aantal hinderlijke gevolgen, vindt het nog steeds de beste beslissing ooit. 69 kg afgevallen en terug een leven en een lief.
Ieder heeft zijn eigen verhaal en ieder lichaam is anders. Ik heb een GB squadje op fb opgericht waar ik mijn vragen stel. Mijn maatjes antwoorden dan met hun ervaringen en ik ben daar enorm mee geholpen.
Ik vond , omdat ik zelf geen blog naar mijn zin vond in eigen land, dat ik er zelf eentje kon opstarten. Met hoe zo 'n operatie en de weken, maanden, jaren nadien verlopen.
Het goeie en het slechte en hoe ik het zie.
Heeel belangrijk om je supplementen te nemen, je laten op te volgen, te doen wat ze je zeggen en op tijd bloed te laten trekken.Luisteren naar je lichaam en bewegen. Gezond eten...Ik was geen snoeper en geen vettige eter. Ik had alleen een bruiswaterverslaving...dat valt goed mee zei Elke de dietiste ;)
Ik vind de aanpassingen WAT ik eet niet groot...maar wel de hoeveelheden zijn wennen. Het is weinig. Drinken gaat top. Maar eten .. dat is minimaal...En het meerdere keren eten op een dag...Iedere 2 uur wel iets eten om de motor te kunnen laten draaien is belangrijk !
En dat is soms erg lastig want ik heb geen hongergevoel...Je moet jezelf verplichten en dat kost moeite.
Maar met mijn 10 kg op 3 weken voel ik me al zoveel lichter en veeeeel minder pijn.





Reacties

Populaire posts