1 week voor gastric bypass

We zijn iets minder dan een week voor de operatie. Ik ben een beetje bang en een beetje nerveus. Maar ik weet ook dat ik in goede handen ben.
Dr De Coninck is een erg vriendelijke open eerlijke en duidelijke man en zegt steeds waarop het staat. Heb niet liever. Het volledige obesitasteam is gemotiveerd en behulpzaam. Ze willen het goed doen en willen dat je als patiënt slaagt. Want het is niet niks je maag laten verkleinen en een andere manier van leven inschakelen om de kilo's eraf te krijgen. Ik heb vertrouwen in ze en dat is goud waard. Het werd tijd voor mij. Ik vermagerde al jaren geen gram meer wat ik ook probeerde. Moest ik fysiek niet zo n last hebben zou ik misschien niet gegaan zijn voor een operatie. Maar mijn lichaam lijdt. Mijn knieën zijn versleten, protheses dienen zich aan, ik heb chronische gewrichtspijnen en artrose en de druk wordt te groot. Ik wil graag leven met minder constante pijn. En ik wil ook actiever kunnen leven. Mijn hoofd wil zoveel en mijn lichaam kan niet volgen. Dat geeft frustratie. Ik wil oud worden en mijn dochter zien opgroeien tot een zelfzekere sterke gelukkige jonge vrouw. Ik heb nog een bucketlist af te werken ;). Het is belangrijk je goed te informeren, zaken op te zoeken en te googlen, met anderen te praten die hetzelfde hebben ondergaan, je vragen te durven stellen aan de artsen en het team en volledig achter je beslissing te staan. Want ook al wordt het bestempeld als the easy way out en geen moeite willen doen door zelf te vermageren en te sporten. Ik kan met de hand op het hart zeggen dat ik alles heb geprobeerd, door lichamelijke klachten niet ten volle kan sporten en dat dit de laatste hoop is om een volwaardiger kwalitatiever leven te hebben. En daar hoort bij dat je eerst door zware maanden moet omdat je lichaam moet aanpassen, dat je hulp krijgt maar dat je zo lang je leeft gezond moet eten en deze operatie geen garantie is dat je nooit meer zwaar kan worden. Er zijn er meerderen die alle gewicht terug krijgen door verschillende redenen. Maar mij is duidelijk gemaakt dat je je blijvend moet laten opvolgen en dat je heel goed moet leren luisteren naar je lichaam. En hopen op geluk...want er kunnen complicaties komen. Ik ben voorbereid voor wat komt. Ben er mentaal klaar voor ;)

Reacties

Populaire posts